0
Uitgeverij Lieve Hart
Boeken, films en muziek

Recensie boek en film Rendez Vous, Esther Verhoef #winactie

cover rendez vous

Simone, een 34-jarige vrouw, verhuist met haar gezin naar Zuid-Frankrijk. Ze kopen een vervallen landhuis om op te knappen, erin te wonen en een deel ervan te gaan verhuren als chambres d’hotês. Terwijl de hectiek van de verbouwing steeds groter wordt, vlucht Simone in een affaire met een van de bouwvakkers, de aantrekkelijke, twintigjarige Michel. Ze raakt daarbij echter langzaam maar zeker de controle over haar leven kwijt.

In 2006 werd Rendez Vous gepubliceerd door uitgeverij Anthos.

Esther Verhoef is een van de succesvolste en meest veelzijdige schrijvers van Nederland. Van haar psychologische thrillers en romans werden bijna 1,9 miljoen exemplaren verkocht. Verhoefs werk is in tal van landen verschenen en meerdere malen bekroond en genomineerd.

Rendez Vous het boek
In Rendez Vous vertelt Esther Verhoef een broeierig spannend verhaal waarbij de hoofdpersoon, Simone, door de sluwe aannemer Peter Vandamme onder druk wordt gezet om zijn ideeën met haar huis door te drukken. Ze valt als een blok voor werknemer Michel waarmee Simone de aannemer in de kaart speelt. Tweestrijd, macht en bedrog vormen de speerpunten in Rendez Vous. Het verhaal is in de ik-vorm geschreven, de dialogen in de verhaallijn zijn precies goed gedoseerd.

Ik geef het boek ***** van de 5 sterren

Rendez Vous de film

Een steeds terugkerend dilemma op boekenforums na een boekverfilming is: de film of het boek? Met het verhaal uit het boek in mijn achterhoofd ging ik met een vriendin vol verwachting naar de film Rendez Vous. Vorig jaar leende ik haar mijn exemplaar van Rendez Vous, dus zij had het boek ook gelezen. We kwamen er achter dat de man die naast ons zat in de bioscoop het boek niet had gelezen, wat misschien ook beter is voor de film. De doorslaggevende scenes en dialogen zag ik er namelijk niet in terug. Ook kwam de aannemer lang niet zo bedreigend over als in de thriller.

De hoofdrolspeelster wist de kijker met haar mimiek te boeien. En grappig weergegeven waren de kookkunsten van Simone.

Toen het plot in beeld kwam, keken mijn vriendin en ik elkaar verbaasd aan en zeiden: ‘Maar dit is heel anders dan in het boek!’ Maar misschien is het ook wel goed dat het boek als niet meer dan een gedramatiseerde Ik vertrek-versie is verfilmd, want zo gaan alle credits naar de auteur en blijft er meer dan genoeg reden over om alsnog het boek te gaan lezen. Wij konden in elk geval de man die in de bioscoop naast ons zat volmondig aanraden om het boek te gaan lezen.

Esther Verhoef organiseert op haar Facebookpagina een winactie voor boeken en filmkaartjes. Je kunt nog tot maandag meedoen, dus wees er snel bij.

Wat vind jij, het boek of de film?

Mogelijk niet beschikbaar